luni, 18 ianuarie 2010

Papanasi

După ce am văzut la Marius o reţetă de papanaşi, m-am decis să încerc şi eu o reţetă proprie, fără să mai fi făcut aşa ceva până acum. Dar eu cred că a ieşit destul de bine.
Ce am folosit:
brânză de vaci, aproximativ jumate de kil
făină tot cam atât (am pus cam multă)
foarte puţină drojdie (se poate folosi bicarbonat)
smântână (vreo 250 de grame)
mentă
zahăr şi alte substanţe aromate
dulceaţă (de mure şi de căpşuni am pus eu)

Se amestecă brânza cu substanţele aromate, făina şi drojdia topită deja în puţină apă caldă şi după ce se omogenizează se lasă puţin la dospit. Se fac bile rotunde apoi sparte la mijloc şi...se aruncă în uleiul încins.
Smântâna cu zahărul (eventual alte arome) se bate la mixer. Se pune menta (idee proprie) şi iese un fel de frişcă (chiar e frişcă :P )

Apoi...se combină toate chestiile rezltate :D. Adică se pune puţină frişcă peste papanaşi, iar deasupra un pic de dulceaţă.
Se servesc cu poftă :P.

Anexez şi câteva poze, drept dovadă, în ordinea efectuării operaţiunilor :D









4 comentarii :

Anonim spunea...

colegii de apartament depun marturie ca respectivii papanasi au fost foarte buni, deci talent de bucatar exista cu certitudine. de-acu asteptam si un tort eventual. :D

Blogoslovul spunea...

Blogoslovul promite celui ce a cerut tort că va face unul în perioada imediat urmatoare. :D Unul dietetic, pe baza de slanina vegetala, smantana de rosii, faina de stejar şi ciocolată de morcov.
:D

Până atunci, cel mai probabil va fi unul din fructe exotice şi biscuiţi
:), şi un pui la sticlă

Marius Pârciu spunea...

si, la urma cum spui? (celui de la care ai preluat reteta) :))

Blogoslovul spunea...

spun multumesc, dar nu am preluat reteta ci ideea :D

cand am citit despre papanasi, mi s-a facut pofta, dar de lucru m-am apucat la o saptamana dupa ce am vazut trimiterea ta.
oricum, sunt recunoscator:)