marți, 19 ianuarie 2010

Pui la cuptor. Pe sticlă

De mai multă vreme mă bătea gândul să încerc ceva ce am auzit doar prin filmele cu Ştefan cel Mare, sau la bunică-mea, dar nu am mâncat niciodată şi nici măcar nu am văzut cum arată aşa ceva. Dar...cred că e destul de apetisant.
Ce am folosit
una bucată pui (nu prea poţi pune altceva în loc. şi 2, eu am folosit unul de ţară. credeţi-mă, e mult mai bun decât cel de "Gostat")
condimente după gust. (eu am folosit sare cimbru, rozmarin, un pic de busuioc şi usturoi din abundenţă)
câţiva cartofi
ulei
vin alb sec (câteva sticle, în funcţie de numărul de persoane ;;) )
murături pentru cine vrea ceva în plus, deşi nu prea e nevoie având în vedere că folosiţi usturoi.
 şi o sticlă :D, preferabil de jumate, de bere

Cum am făcut.

Am fiert puiul în apă cu sare şi usturoi. După ce fierbe, dar nu să curgă carnea de pe oase :),  se face un amestec din condimentele indicate mai sus. Sau altele, după gustul fiecăruia, cu apă şi ulei şi un pic de vin alb sec.
După ce a fiert puiul, se lasă un pic la răcit, apoi se dezmiardă în miresmele baiţului mai multă vreme, turnându-se şi în interiorul lui, să îl pătrundă bine.
După ce s-a săturat puiul de bălăceală, i se înfinge cu atenţie sticla plină cu apă în fund, fără să bruscăm nici sticla şi nici puiul, uşor şi cu eleganţă, ca orice lucru care se face pentru prima dată. După aceea se vâră în flăcările iadului din cuptorul deja încins şi se lasă la foc moale până ce pielea puiului capătă roşeaţa obrajilor de fată mare ce tocmai i s-a furat un sărut pe înserat.
Din când în când, mai stropim puiul cu baiţ, pentru a pătrunde mai bine în carnea fragedă a puiului.

În ăst timp, se taie cartofii cubuleţe şi se spală un pic în acelaşi baiţ, după care se aruncă în tigaia cu ulei încins, când este şi puiul aproape gata.

Se serveşte:
cu mâna, după ce ai băut o ţuiculiţă în cinstea celor ce au crescut bunătatea de pui şi apoi se atacă dinspre exterior spre mijloc, până ce vor rămâne doar oasele.

 
 
 




2 comentarii :

Luca spunea...

Da. Foarte bun. Insa, atentie, daca folositi un pui de "gostat" nu mai este valabila etapa cu fierberea. Se bune direct pe sticla, uns in prealabil cu condimente, se stropeste cu vin sau bere la intervale regulate de timp.
Bravo Silvica!
AS minca si eu un pui de tzeara, insa in lipsa acestuia, e bun si gostatul lui Apostol de la Kosarom.

p.s. Sa mai postezi niste retete...Insa iei chiar ai pus prea multa faina in papanasi :D

Blogoslovul spunea...

Asa este, la cel de aprozar se trece mai rapid la actiune, ca e prea fraged.

oricum, daca se respecta procesul de "imbaiere" iese bun la gust si ala

o sa incerc sa mai postez. Dar ieri dimineata am mancat ochiuri. ma indoiesc ca e o reteta prea deosebita:D