sâmbătă, 11 septembrie 2010

Cartofi la tava

Azi, fiind sambata si neavand ceva mai bun de facut, de pilda sa scriu vreun text cu dead line pentru lumina, cum ar fi trebuit, am zis sa fac ceva... mancare.
Pui cu cartofi la tava.
Ingrediente: o gainuta, sau o puicana nu prea mare. Se foloseste din ea cat se vrea.
Un kil de cartofi, plus minus jumate de kil, vreo trei oua (as fi spus doua dar se interpreta), niste cascaval, si condimente. Eu am facut un bait cu usturoi, cimbru, ghimbir si piper. Si sare, evident.
Se fierbe carnea cat de cat si apoi se pune la murat in bait. Cu cat mai mult cu atat mai bine. Intre timp se curata si taie cartofii in 8, se dau intr-un clocot cat sa fragezeasca o ţâră, la fel ca şi carnea de altfel, apoi se pun cartofii în tava unsă cu unt. Dacă nu aveţi unt, puneţi şi ulei, că nu-i bai.
Între timp bateţi ouăle de găină. Puteţi bate şi altceva, dar după ce mâncaţi. amestecaţi cu un pic de făină de grâu să se îngroaşe cât de cât şi după ce se rumenesc barabulele, se aruncă oul bătut în tavă, cât să cuprindă tot rumenişul cartofilor.
Se dă din nou la cuptor şi se pune carnea de pasăre la fript. Cât să prindă o crustă aurie de ca sânul bronzat la solar.
După ce formează pojghiţa de scrob peste cartofi, se scoate din nou tava şi se aruncă o mână zdavănă de caşcaval ras. Se lasă preţ de câteva minute, cât să se topească brânza şi să pătrundă printre cartofi, şi să prindă o culoare rumenie, şi să îţi lase gura apă.
Între timp, serveşti un pahar de vin rece, acruţ, să îţi pregăteşti gura pentru bucatele iuţi-dulcege.
Se serveşte cu poftă.
Şi cu o salată de castraveţi sau roşii şi cu o sticlă de vin.
Pohtă bună.
Iaca şi nişte poze
PS pozele sunt făcute cu telefonul şi sunt cam decolorate :(


8 comentarii :

Marius Pârciu spunea...

shawormarule. p.s. tare sacosa :))

Blogoslovul spunea...

=)) le-am palmat eu un pic, insa nu prea mi-a reusit. in unsa era niste paine si in alta cozonac uscat :D

Toma spunea...

scrob? :D

Blogoslovul spunea...

Aşa se spune la Bogdăneşti :D. Îţi aminteşte ceva scrobul, Tommy? :P

Anndrey spunea...

Parinte, dar vad ca maninci in draci, si totusi in poza arati de parca ai mai slabit...sau te-ai tras la fata de la matanii si post:))

Blogoslovul spunea...

nu de la matanii si nici de la post mi se trage. Ci de la viata mental ascetica pe care o duc. Ceea ce mananc, nu mananc pentru mine ci pentru trupul neputincios. Daca ar fi dupa mine, as trai doar cu bucuriile pe care le am. Nu mi-ar mai trebui painea si apa de care ma bucur zilnic. Ce-i drept, cam multa paine..... :P

Toma spunea...

Da, si ma amuza de fiecare data cand il folosesti :P

Blogoslovul spunea...

scrob scrob scrob :P
Nu mi-e rusine nici cu accentul si nici cu regionalismele desi, recunosc, sunt un pic ipocrit. De cand sunt in bucuresti mi-am schimbat un pic accentul.... L-am mai bucurestenit...
dar in ceea ce priveste regionalismele.... le folosesc cat pot. pentru ca tine de identitatea mea pana la urma...

scrob scrob...:)