miercuri, 9 februarie 2011

Plăcintă cu brânză

La sugestia unei experte în ale culinăritului şi din cauza vântului puternic ce bătea prin frigider, am decis să îmi cerc norocul cu ceva d’ale gurii. Cu o plăcintă adică. Cu brânză şi stafide ca să fiu mai precis.
Nu e greu.
Se opreşte la Mega I....e (nu dau numele magazinului), se cumpără una bucată foi de plăcintă la 800 de grame, sau ... în funcţie de numărul mâncăilor, se cumpără una caserolă brânză de vaci la vrac şi apoi încă una pentru că te gândeşti să o faci mai „brânzoasă”, cumperi o punguţă de stafide, un plic de cremă de lămâie şi unul de ciocolată de la doctor....nu-i dau nici numele lui, dar soluţii sunt destule...
Mai cumperi vreo sticlă de vin... şi ajungi acasă.
Dezgheţi foile de plăcintă, într-un castron amesteci jumate din brânză cu plicul de cremă de ciocolată şi cu stafide, amesteci bine cu mixeru’ unu’ dou’ albuşuri de ou cu brânza până se face spumoasă.
Repeţi procedeul cu castronul doi, însă acolo pui nişte coajă de lămâie în plus şi plicul cu cremă de lămâie.
Procedezi la aşezarea succesivă a foilor de plăcintă într-o tavă, după ce ai dat drumu’ la cuptor şi ai pus un scaun în uşa aragazului în cazul în care îl aveţi la fel ca al meu.
Menţionez că între foile de plăcintă am aşezat (tot succesiv) straturi de brânză, apreciind din ochi în aşa fel încât să vă ajungă până la ultima foaie.
Între timp am văzut numitele clementine de care nu se mai atingea nimeni, aşa că am purces la secţionarea lor. Menţionez că secţionarea a fost în aşa fel încât au rezultat nişte rondele.
Ce nu mâncaţi din ele aşezaţi peste prăjitură.
Puteţi face şi nişte ornamente, dacă foaia de plăcintă e mai mare decât tava.
Peste toată treaba am ras nişte ciocolată menajată.
Dacă nu aveţi răbdare să o tăiaţi abia când se răceşte, aşa cum ar trebui, puteţi să o mâncaţi şi caldă.
Se serveşte cu vin liturgic. Sau litrurgic. Depinde ce aveţi.
Pohtă bună.
Postarea se asezonează cu nişte poze, aşa, de control.




2 comentarii :

anitzei spunea...

Saru'mana,Parintele, mi-am facut bardahanu cobza,cu saliva tip-Pavlov,asa ca, trec la cutor,sa verfic cele scrise de mata.

Loredana Popovici - ANTON spunea...

mai mama, da ce fel de aragaz ai de pui scaunul in usa cuptorului? Adevarul e ca arata superb placinta....