duminică, 4 martie 2012

Iepure de câmp împănat cu slănină și usturoi cu garnitură de cartofi țărănești și sos de rozmarin și piper alb



 
M-am gândit ca azi, duminică seara fiind, să încerc o rețetă deosebită, ceva super bun. Să îmi lase gura apă doar cât mă gândesc. Așa că am ales iepure sălbatic la cuptor cu cartofi țărănești și sos de rozmarin. Unul din motive a fost că iepurele merge de minune cu un vin alb demisec.
Apoi, m-am gândit că nici un alt mamifer  nu poate ieși mai fraged decât o cărniță albă, curată și sănătoasă de iepure.
Apoi, cartofii țărănești sunt o nebunie dacă știi cum să îi prepari și cât să îi lași la cuptor încât să prindă o crustă ușor crocantă. Iar dacă îi mai tragi un sos de rozmarin cu un pic de usturoi și ceva ardei roșu pisat (nu pișat). 

De amorul artei, o să încep cu cartofii.
Cumpărați, dacă nu aveți, din ăia potriviți. Nu prea mari, pentru că nu au nici un gust și sunt seci la mijloc dar nici prea mici pentru că vă chinuiți la curățat. Un sfat în plus, nu căutați să luați din ăia super uniformi și de aceeași mărime, pentru că e clar că e ceva necurat la mijloc. Eu prefer cartofii roșii și cât mai urăți. Au o textură mai ușoară, nu se fărâmițează și au gust bun.
Revenind. Curățați cartofii, îi tăiați rondele sau cubulețe, după preferință, nu prea mari dar nici mici, încât să se facă pireu. Dacă nu aveți șubler, încercați din ochi,  dar cu grijă. Felia de 0,5 cm grosime, sau cubul de 1,5 cm latura.
Îi spălați în două-trei ape după care îi puneți la foc potrivit în apă cu puțină sare. Nu îi lăsați să fiarbă de tot, ci doar să se înmoaie puțin, după care îi scoateți, îi scurgeți bine și eventual îi lăsați pe un prosop de bucătărie să absoarbă apa.

Încălziți bine cuptorul timp de 4 minute la 220 de grade. Nici mai mult nici mai puțin. Dacă aveți aragaz ca al meu, pe gaz, rotiți din ochi butonul de aragaz cam cât să fie focul mai tărișor.
Puneți într-o tavă puțin ulei sau chiar margarină, și lăsați un minut să se încingă după care puneți cartofii. Presărați câteva crenguțe de rozmarin și lăsați până se rumenesc, să prindă o crustă ușor crocantă. Iar margarina va da un gust bestial. O nebunie, o să vedeți.

Între timp, curățați câțiva căței de usturoi, îi pisați (nu pișați. Ce să-i faci dacă lumea e obișnuită să scrie fără diacritice) și îi frecați cu ulei pentru mujdei să iasă ca o maioneză, adăugând și un pic de piper alb. Adăugați un pic de rozmarin și ceva maghiran, dar și puțintel busuioc, iar spre final, un pic de ardei iute, roșu, pisat. Evident, pisat în alt vas, adăugat după ce l-ați măcinat. 

Puteți lăsa castronul un pic în frigider, acoperit cu o folie să nu vă omoare mirosul de usturoi.
După ce s-au făcut cartofii, îi scoateți din cuptor și îi puneți într-un vas, în așa fel încât să se servească fiecare cât vrea. Să nu zică nimeni că sunteți zgârciți. Iepure nu am avut, așa că am cumpărat în schimb o pâine pe care am mâncat-o cu cartofi și usturoi.

Vă doresc poftă bună.

2 comentarii :

mikaloo spunea...

iepure impanat fara iepure? :)))) hai ca a fost buna asta. deja ma stergeam pe la gura pana sa-mi dau seama ca am ramas fara iepure :)))

Blogoslovul spunea...

e iepure de post. de aia... :)