vineri, 16 noiembrie 2012

Rețete de post: Piftie de crap sau răcitură de crap




Cât de gustoasă poate fi o răcitură cu mămăligă fierbinte și cu un pahar de vin roșu de țară! Pff... numai cât mă gândesc mi se inundă gura. Iar dacă răcitura e de pește, e cu atât mai bine, că, na, ținem și la siluetă. Cea mai bună e cea din crap novac, că e mai gras, iar pielea e delicioasă.

Ce ne trebuie:
Câteva bucăți de crap (vreun kil), o căpățână de usturoi, vreo doi-trei morcovi, vreo câteva foi de dafin, eventual un pliculeț de gelatină, dacă vi se pare că nu se va lega răcitura.

Cum facem:
Nimic mai simplu. Fierbeți crapul cu morcovul întreg și cu dafinul și sarea, eventual puteți pune o căpățână de crap sau chiar niște coloane vertebrale cumpărate special, că sunt pomană curată. Fierbeți totul până se desprinde de pe oase iar apa devine gelatinoasă. La final de tot adăugați căpățână de usturoi făcută mujdei și gelatina, dacă nu fiebeți oase de pește. După ce a fiert bine, alegeți oasele, și puteți adăuga și un picuț de zeamă de lămâie, dar foarte puțin, să nu acriți răcitura. Trebuie doar pentru aromă.
Puneți în castroane sau în ce aveți bucăți de carne și acoperiți cu zeamă. Cine vrea, poate pune și bucăți de morcov, dar mie îmi place doar gustul lăsat de el, nu și leguma în sine :). Lăsați la rece până se întăresc bine, de poți răsturna castronul fără să cadă din el răcitura.
Trageți o dușcă bună de rachiu înainte, faceți o mămăligă molcuță și savurați, dându-i peștelui destul vin în care se înoate. Spunea cineva că trebuie să dai peștelui suficient vin, ca să poată înota, și să nu creadă că a fost mâncat de un bou. Că doar ei beau apă.

2 comentarii :

anitzei spunea...

Bine ca a venit si postul, ca sa va regasesc si zdravan, si aducator de ispite! Multam!

Blogoslovul spunea...

Ehe, deocamdată nu am reușit să mă autoispitesc, însă, recunosc, că un crap din ăla mare aș mânca. Mai un picuț fript, mai un borșuleț, ba o saramură...
Oricum, întrucât am ratat cele două dezlegări de sâmbătă și duminică, o să fac o saramură miercuri și un pește umplut la cuptor. Cu puțin noroc, poate o știucă...
O să mă laud dacă îmi iese găteala :)